Német autópiac, 2025 első félév. Fordulat a BEV-piacon?
2025 első fele máris elrepült, érdemes hát megnézni, hogyan alakult a német autópiac az első két negyedévben. A 2024-es évvel kapcsolatban volt már egy blogbejegyzés, ha már ilyen jól bevált, akkor megpróbálom azt a szerkezetet továbbvinni. Az adatok forrása továbbra is a KBA, akik időközben frissítették a honlapjukat.
Személyautó eladások
Az első félévben Németországban összesen 1.402.789 darab személyautót adtak el, ez 4,7%-os csökkenést jelent az előző évhez képest. Ebből az is következik, hogy a fent linkelt blogposztban említett csökkenő trend továbbra is jelen van, és nem látszik semmiféle komolyabb fordulat.
Az első tíz típus listája a következő:
- Volkswagen Golf / 43.707
- Volkswagen T-ROC / 38.626
- Volkswagen Tiguan / 34.102
- Volkswagen Passat / 23.839
- Opel Corsa / 23.154
- Škoda Octavia / 22.770
- BMW X1 / 22.649
- SEAT Leon / 19.954
- Audi A6 / 18.974
- BMW 5er / 18.134
A tavaly év végi álláshoz képest nem volt túl nagy mozgás. Az első három nem változott, a Passat feljött a negyedik helyre, a Corsa az ötödikre, bejött a listára az A6 és az 5-ös, a VW Polo meg kiesett az első tízből. Ha a márkákat nézzük, a VW továbbra is tarol:
- Volkswagen / 285.995
- Mercedes / 126.964
- BMW / 119.084
- Skoda / 108.996
- Audi / 97.731
- Seat / 83.858
- Opel / 61.473
- Ford / 53.159
- Hyundai / 46.399
- Toyota / 39.521
A márkák sorrendje pontosan ez volt tavaly év végén is. Mindenki tartja magát ott, ahol volt. Csoportszinten annyi történt, hogy a BMW Group megelőzte a Mercedes Group-ot a harmadik helyért folytatott csatában, de a VW csoport dominanciája vitathatatlan.
Villanyautó helyzet
Elektromos autóból 248.726 darab fogyott, ami egy jelentős, 35%-os emelkedésnek felel meg. Mint tudjuk, 2024-ben megszűntek Németországban a direkt BEV vásárlási támogatások, de néhány kedvezmény, mint például a cégautóadó megmaradt. De semmi komolyabb pénzforrás nem jelent meg, akkor mégis mitől nőttek hirtelen ekkorát az eladások? Talán a vevők tényleg kezdenek megbarátkozni az elektromos hajtással, és most jött el az exponenciális növekedés ideje, amire már évek óta várunk? Elképzelhető magyarázat ez is, de valószínűbb az, hogy az autógyártók kedvezményekkel tolják a piacra az elektromos autókat, hogy teljesíteni tudják az idén életbe lépő, igen szigorú európai flottaemissziós normákat. Tudom, kaptak a gyárak valamennyi könnyítést, de azért lássuk be, az hogy nem egy, hanem három év alatt kell elérni a célt úgy, hogy a három év átlagát nézik, az nem igazi könnyítés. Egyébként ezzel a markáns növekedéssel is alig 13%-kal vagyunk a 2023-as első féléves számok felett.
Az első tíz típus a következő:
- VW ID.7 / 18.017
- VW ID.4-ID.5 / 15.072
- VW ID.3 / 14.623
- Skoda Enyaq / 12.973
- Cupra Born / 10.239
- Skoda Elroq / 9.394
- BMW iX1 / 7.421
- Audi Q6 / 6.449
- Tesla Model Y / 6.305
- Audi Q4 / 6.254
...
33. Tesla Model 3 / 2.466
A gyártók sorrendje:
- Volkswagen / 54.455
- BMW / 22.583
- Skoda / 22.370
- Audi / 19.632
- Seat / 16.299
- Mercedes / 14.438
- Hyundai / 12.963
- Tesla / 8.890
- Opel / 8.702
- Ford / 6.922
A Volkswagen mint márka is dominál, és csoportszinten sincs senki még csak a közelében sem:
- Volkswagen Group / 115.504
- BMW Group / 28.220
- Hyundai-Kia / 19.869
- Stellantis / 19.530
- Mercedes / 16.388
- Tesla / 8.890
Az első ötbe bekerült a Stellantis, a Mercedes lecsúszott az ötödik helyre, a Hyundai pedig feljött a harmadikra. A Tesla kiesett az első ötből.
Amikor az ember ilyen mértékű visszaesést lát, mint amit a Tesla mutatott be az első félévben a német piacon, akkor nyilván elkezdi keresgetni a megfelelő jelzőt. Beleállt a földbe, bezuhant, összeomlott... Vérmérséklet kérdése, hogy mit használ. Pedig hogy vártuk a Junipert... A jelzők keresgélése helyett álljon itt egy diagram befejezésül, ami a Tesla piaci részesedését mutatja negyedéves alapon, a német BEV eladásokhoz viszonyítva.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése