Tesla 2025 Q1 pénzügyi eredmények + egy Juniper érdekesség
A tesla 2025 első negyedéves pénzügyi eredménye már egy ideje nyilvános, csak az elmúlt hetekben nem igazán volt időm blogot írni. Szerencsére nincs semmilyen kötelezettségem ezzel kapcsolatban senki felé, úgyhogy ha van időm akkor írok, ha nincs, akkor meg nem.
Hogy a kiindulási helyzettel kapcsolatban (újra) képbe kerüljünk, érdemes elolvasni a tavalyi évről írt posztomat. A tavalyi év visszaesést hozott a Teslának, mind pénzügyi eredmények, mind eladások tekintetében. Azzal kapcsolatban sokféle spekuláció látott napvilágot, hogy hogyan fognak alakulni a fő mutatók 2025-ben, vajon csak átmeneti megtorpanást láttunk, és a trendek megint felfelé veszik az irányt, vagy marad a zsugorodás. Elon Musk a maga szokásos stílusában 30%-os növekedést emlegetett. Én személy szerint nem voltam ennyire optimista, Juniper ide vagy oda. Azóta kiderült, hogy a pesszimistáknak volt igazuk, legalábbis az első negyedévre vonatkozóan.
2025 Q1
Nos, nézzük meg az érdekesebb mutatókat. A bruttó marzs a sajtóban sokat emlegetett mutató, szerintem túl nagy jelentőséget tulajdonítanak neki, mivel a cégek ezen mutató alapján gyakorlatilag nem összehasonlíthatóak, mivel nem egyformán számítják. Látható, hogy 2022Q1-ben tetőzött ez a mutató, a chiphiány okozta vásárlási hisztéria csúcsán, amikor mindent el lehetett adni, akármennyiért.
Bruttó marzs
Az EBT marzs szerintem sokkal jobb mutató, ez az adózás előtti nyereséget jelenti. A trend hasonló, viszont az utóbbi negyedévekben komoly bezuhanás tapasztalható.
EBT marzs
És most mi lesz?
Érdekesség
- Nincs elég 4680-as akku. Habár az elmúlt hetekben újra jönni kezdtek a győzelmi jelentések, miszerint most már tényleg megoldották a gyártási problémákat, valójában továbbra sincs elég akku, vagy legalábbis akkor, amikor a Juniperrel kapcsolatos tervezési döntéseket meghozták, még nem volt üzembiztosan megoldva. Mivel az öntött frontrész kényszerűen csak a strukturális akkuval együtt használható, a strukturális akku pedig csak a 4680-as cellával, ezért nem volt más lehetőség.
- Mégsem olyan csodálatos minden a gigacast eljárással. Kifelé természetesen nem kommunikálnak ilyesmit, de könnyen elképzelhető, hogy ez a gyártási eljárás mégsem váltotta be maradéktalanul a hozzá fűzött reményeket. Én is írtam egy hosszú, két részes elemzést a technológiáról (első rész, második rész), ahol kitértem a lehetséges kockázatokra is. Könnyen elképzelhető, hogy ez az oka a visszakozásnak.
- Más termékhez kell majd az öntészeti kapacitás. Példának a robotaxit lehet említeni, de ahogy a Tesla fejlesztési sebességét ismerjük, ez elég valószínűtlennek tűnik. Mire a robotaxi kész lesz (ha egyáltalán) akár tucatnyi gyárat fel lehet húzni hozzá..
Megjegyzések
Megjegyzés küldése