Konstrukciós hiba?! Na, mesélj még!

A tervezett avultatásról szóló posztban beszéltünk érintőlegesen arról, hogyan is fejlesztik az autókat, hogyan méretezik a komponenseket, szó volt a szimulációkról, tesztelési eljárásokról, a tömeggyártás néhány jellemzőjéről. Az átlagos olvasó ezek után joggal teszi fel a kérdést, hogy ez mind szép és jó, de miért romlanak el az autók mégis? Ha a fejlesztőmérnökök, gyártástervezők, minőségbiztosító szakemberek ennyire határozottan kézben tartják a dolgokat, akkor tényleg csak a Gauss-görbe bal szélére eső néhány autónak kellene idő előtt elromlani, nem? Akkor miért van az, hogy a meghibásodások száma laikus szemmel jóval nagyobb arányúnak tűnik? A válasz az, hogy abban a posztban leírt, a fejlesztéssel és a gyártással kapcsolatos folyamatok leírása egy elméleti, idealizált világban történnek mindig így, de a világ amiben élünk, sajnálatos módon messze nem tökéletes. Őrült gépészmérnök konstrukciós hibát talált A nem tökéletes világ A va...